Wednesday, March 7, 2012

El Naturalista

Mina absoluta favoritskor är ett par skor jag köpte då jag bodde i Pamplona, Baskern. Jag fann dem i en såndär härligt liten affär som bara finns söderut.

.. det är verkligen något speciellt med de där skorna. På undersidan är en av  Linjerna i Nasca tryck inuti sulan. Kortet till höger har jag tagit själv, det är ett kort från då jag reste runt i Sydamerika. Under min sko finns "nascalinjen: ödla". Linjen jag har tagit kort på ser ut som nån  slags fågel,,

.. men vad var det som var så speciellt med dessa skor? Jo
- de är gjorda av naturliga material
- färgad med organiska medel
- är gjorda av återvunna material och är biologiskt nedbrytbara
- en del av vinsten går till uppbyggnad av skolor till barnen i Peru

Jag föll genast för en barnsko på http://shop.elnaturalistakids.com och på den sida finns storlekar upp till 38 och för storfötter som jag får man gå till http://shop.elnaturalista.com/ Tyvärr fanns den inte för vuxna



 El Naturalista, shoes can be more than simple footwear - they can inspire us all to live better and help one another 

No comments:

Post a Comment