Tuesday, May 17, 2011

Prioritering

Trots att jag jobbar mycket med att förbättra matvanor hos folk så kan jag känna många gånger att det är mer hjälp till att få ihop vardagen än näringslära. Som ett exempel är ett av mina tidigare inlägg vad det gäller planering. Allt handlar egentligen om att planera för att få tid över till det som gör en glad. Och vad som gör en glad leder till att man blir bättre mamma, får mer energi och ork till att vara hälsosam. Jag frågar därför:
- vad är det som prioriteras i ditt liv? Skriv upp en lista...

De flesta brukar svara deras barn eller jobb. Vem är det så som prioriterar ditt liv? Vem är det som ansvarar för att just du är glad? Och vad skulle hända om du prioriterade dig själv som nr 1?

Jag tänker mig att om man prioriterar sig själv som nr1 så blir man av sig själv en bättre förälder, man får mer tid till att bli en mer hälsosam människa, barnen blir mer lugna för att man själv är mer lugn, man sover bättre, man minskar risken för sjukdomar..etc

Prioritera dig själv- det är bara du som kan se till att du mår bra!

No comments:

Post a Comment