Sunday, May 29, 2011

Trädgårdsmässa EON arena Timrå

Går ej att missa detta event om man är västernorrlandsbo! Besökte mässan igår, hittade en produkt som jag fann väldigt spännande; EFFEKTIVA MIKROORGANISMER.

Vad är det?
Blandning av bakterier som har unika egenskaper. Lösningen finns i naturen själv. Egenskapen är att dessa bakterier bryter ned farliga och ogynsamma proukter och skapar en sund miljö (exempelvis i kompost, rabatt).

Användningsområden?
Rening av förorenade vattendrag (kanske något för östersundsborna??haha), till hushållskompost, för att höja skördar av grönsaker och få mer näringsrika livsmedel. Går även att använda för att städning och rengöring av bostäder. Helt ofarligt för barn!

För mer läsning:
http://www.greenfoot.se/

Tror nästan jag måste införskaffa detta medel och prova om det ger bättre skörd nu när jag har min odling i gång för full fart. Jag funderar om detta skulle kunna vara ett alt till semper magdroppar efter användning av antibiotika eller då man fått någon störning på tarmfloran. Mycket spännande område, kan det hjälpa vid crohn, ulcerös colit?? IBS...eller övriga autoimmuna sjukdomar.. kort sagt, spännande. Måste begrunda denna produkt mer, någon som provat den?

No comments:

Post a Comment