Tuesday, June 24, 2014

Vad göra vid diarré / gastroenterit problem

Semper magdroppar och Resorb
Vi är i baskern och min5 åring har fått i sig något som gjort att hon det senaste dygnet suttit på toan och både kräkts och haft diarré. Med lite tur är necessären fylld med några tabletter resorb. Jag försöker få henne att ta dem men efter fyra glas säger det stopp. Hon vill inte dricka mer...

Jag tänker mig tillbaka och kommer ihåg vad Semper magdroppar gjort tidigare vid liknande besvär. Vi tar en sväng ner till " la farmacia" och frågar efter dropparna. Med lite tur har Semper börjat lansera dem hit ner och jag får tag i dem. Ger min dotter en något högre dos än vad som står på förpackningen...

.... Dagen efter bajsar min dotter nästan normalt, bara något löst.

Sammanfattningsvis vill jag säga att vid gastroenterit fungerar Semper magdroppar helt magnifikt. Det är inte så viktigt vad man äter, visst kan man prova med livsmedel som har stoppande effekt på avföringen, men troligtvis kommer det inte ta bort symtomet. Se till att få i barnet vätska, gärna resorb eller likande.

No comments:

Post a Comment