Sunday, March 23, 2014

Bok om mjölksyrning

Sitter med kaffekoppen i ena handen, ipadden i den andra. Det hörs ljud från Bolibompa i bakgrunden och en katt som spinner. Det är en vanlig morgon, jag är mammaledig och med ett flertal idéer och projekt som flyger fram och tillbaka i mitt huvud. Jag har nu lärt mig att baka surdegsbröd, åtminstone grunden och blir  av dagen reportage i DN Om mjölksyrning av grönsaker inspirerad att återgå till det.

Artikeln och dess innehåll kommer från en en kvinna som liksom jag nästan alltid intresserat sig av syrade produkter. Eller hur var det pappa då jag var ung och du hade fått pippi på att göra surkålsgryta, efter att du varit på affärsresa till Tyskland? Hum, jag har för mig att jag gick och plockade fram socker...

 Karin bojs heter författaren till boken. jag tror att den måste bli införskaffad! http://karinbojs.se


No comments:

Post a Comment